Ludzkie gadanie

Trend ostatnich lat to wszechobecny rozwój osobisty –  dążenie do udoskonalenia własnej osobowości, zdobywania kolejnych umiejętności, ulepszania związków, bliskich, domu i całego swojego życia. Masz być bardziej fit, bardziej eko, bardziej naj i w ogóle – perfect. Jeśli taki będziesz, to możliwe, że kilka osób powie Ci, że Cię podziwia, inne będą patrzeć z zazdrością na zmiany zachodzące w Tobie i Twoim życiu.

CAM01018

Jednak znajdą się też tacy, a będzie ich niemało, którzy skrytykują, powiedzą, że ,,Już nie jesteś sobą”, ,,że to czy tamto” ( wstaw co chcesz- pieniądze, kariera, związek, miłość itp. ) uderzyło Ci do głowy. Dla nich nie będziesz ok, znów nie będzie im pasowało, jaki jesteś, ani to, co robisz. Kiedy odniesiesz sukces będą Ci zazdrościć, a w oczy często mówić gładkie słówka. Jeśli znajdziesz się na dnie znajdą się tacy, którzy będą Cię krytykować, że jesteś słaby, małowartościowy.

Ludzie zawsze będą gadać, nie ma takiej możliwości by dopasować się do ich oczekiwań. Nigdy się to nie uda. A wiesz, dlaczego? Bo każdy ma wobec Ciebie inne oczekiwania, nawet obcy człowiek tworzy sobie kolejną wizję Ciebie. Nie ma tu miejsca na prawdę, Twoje zalety czy wady. To zazwyczaj czysta projekcja wrażeń i myśli innych osób. Co możesz z tym zrobić? Raczej nic. Znaczy możesz się przejmować, zastanawiać, układać swoje życie pod dyktando innych. Ale czy tego chcesz? Czy tak właśnie ma wyglądać Twój świat, że za każdym razem, masz zmieniać się dla kogoś i pod jego wizję?

Z drugiej strony możesz zastanowić się, czego Ty właściwie chcesz? Co masz zrobić z własnym życiem, jakie pomysły chcesz zrealizować, a na jakie na pewno nie masz ochoty. Nie musisz wszystkim pasować, każdy nie musi Cię lubić, ani chwalić. Ważne byś to ty był zadowolony z siebie. Byś był najlepszą możliwą wersją siebie samego. Jednak na początek musisz widzieć, kim tak naprawdę jesteś i gdzie zaczynają się Twoje oczekiwania względem siebie, a kończą innych. Zamiast znów przejmować się cierpkimi słowami bliskich, krytyką nieznajomych zastanów się, czego potrzebujesz i co jest tak naprawdę dla Ciebie ważne.

P.S.Przeprowadzka się udała, choć było ciężko. Teraz potrzebuje już wiosny.

DSC06120
Wiosenny szafirek, dla mnie symbol wiosny
Zdjęcie0167_001
Wiosenna pogoda
2 thoughts on “Ludzkie gadanie

  1. Ja wiem czego chce, choć dopiero mam 16 lat. Mam swój plan i marzenia, do których dążę i to jest dla mnie ważne. Szczerze, gimnazjum miałam tak przewalone, że gdybym miała się przejmować innymi, to już dawno by mnie tu nie było – nikomu się nie podobało, że mam wspaniałego chłopaka, z którym jestem już 3 lata, że nie uczę się jakoś najgorzej, że nie wyglądam i nie ubieram się jakoś źle. Ludzi kole w oczy Twoje szczęście, a Twoje nieszczęście ich podnosi na duchu, dlatego ja przestałam pokazywać emocje tym, którzy na to nie zasługują. Dla mnie oni nie istnieją. Idę po trupach do celu, bo nikt za mnie niczego nie zrobi.
    Nikt nie ma prawa mi mówić, co powinnam lub co muszę, bo nikt za mnie nie umrze.
    Pozdrawiam i dziękuję, bo Twoja notka jakoś mnie tak zmotywowała do walki o swoje życie jeszcze bardziej! Hah :).
    Aha, i dziękuję, że wpadłaś na mojego bloga!
    dosmileyourself.blogspot.com

    Polubienie

Skomentuj

