Warsztatowo

DSC00258

Arteterapia. Od wakacji zgłębiam jej tajniki i dzielnie praktykuje. Działając w ,,PROJEKTORZE – wolontariacie studenckim” i Kole Naukowym mam możliwość rozwijania swojego warsztatowego zaplecza. Wyszukiwanie ćwiczeń, opracowywanie konspektów, pomocy i materiałów to naprawdę dużo pracy. Jednak ile radości daje uśmiech dziecka, czy pozytywne komentarze od uczestników, to wie tylko ten, kto działa.

Na pomysł z arteterapią, wpadłam w wakacje. Szukałam, co mogę ze sobą zrobić, by nauczyć się czegoś ciekawego i pożytecznego, co przyda mi się w pracy psychologa. I wymyśliłam. Pod wpływem różnych książek, zadałam sobie pytanie – Co lubię robić?. Tak padły odpowiedzi – uwielbiam prowadzić warsztaty, kontakt z ludźmi, a do tego wszystkie formy artystycznego wyrazu, najbardziej formy plastyczne, ale nie tylko, również teatr, dramę, muzykę. Znalazłam odpowiedni kurs i to był strzał w dziesiątkę. Jak na razie moja fascynacja arteterapią nie mija, a raczej się potęguje. Najbardziej fascynujące jest to, że techniki arteterapuetyczne można wykorzystać w pracy praktycznie z każdym klientem czy pacjentem, bez względu na wiek i problem, z jakim przychodzi.

Szukając swojej pasji lub pomysłu na prace, warto zastanowić się, co lubimy robić, co nam sprawia przyjemność i czym z wielką ochotą byśmy się zajęli, jeśli tylko mielibyśmy czas. Czasem takie proste pytania pozwalają odkryć pokłady talentu, zainspirować by podjąć nowe wyzwania czy też stworzyć własny biznes.

O arteterapii będę jeszcze pisać, to tylko krótki wyraz mojego zachwytu. Przyszedł mi pomysł na ciekawy tematyczny cykl wpisów na bloga. Zobaczymy, co z tego będzie.

A wy słyszeliście o arteterapii? Korzystaliście?

DSC04987 DSC00334 DSC03226

Skomentuj

