Śliwkowe cudeńko, czyli tarta ze śliwkami

Dalej zachwycam się tartami w różnej postaci. To pochodzące z Francji danie ujmuje mnie swoją delikatnością i różnorodnością wariantów. Te na słono są przepyszne, wspaniale nadają się na obiad. A słodkie to najlepszy możliwy deser. Dawno nie było przepisu, więc chce zaproponować bardzo szybką tartę ze śliwkami. Robi się ją ekspresowo, jeśli nie mamy śliwek można wykorzystać inne owoce sezonowe. Ja już przetestowałam brzoskwinie, wiśnie, truskawki, kiedyś muszę wypróbować gruszki. Ten przepis jest tak prosty, że bardzo łatwo podaje się modyfikacjom. Nie bójcie się eksperymentować.

Ostatnio nie mam czasu na gotowanie, ale już nie mogę się doczekać by zrobić coś dobrego. Mam plan by w niedzielę zasiąść w fotelu i zjeść kawałek pięknie pachnącej tarty. Zobaczymy czy mi się to uda.

DSC08567

A oto przepis:

Składniki:

Składniki na ciasto:

1,5 szklanka mąki pszennej

1 szklanka mąki żytniej lub razowej

1 jajko

¾ kostki margaryny

Łyżka cukru, najlepszy brązowy

Łyżeczka cukru waniliowego

Cynamon(opcjonalnie)

Dodatki:

Śliwki

Cynamon do posypania

Łyżeczka cukru do posypania

Sposób przygotowania:

Szykujemy dość dużą miskę, wsypujemy mąkę, dodajemy resztę składników i ugniatamy ciasto. Gotową formę do tarty smarujemy cienko masłem i wykładamy na nią większość ciasta. Resztę zostawiamy, dzielimy je na mniejsze części, forujemy z nich paski na kratkę.

Śliwki dokładnie myjemy, przekrawamy je na pół, wyjmujemy pestkę. Kawałki śliwek miąższem do góry układamy na całej powierzchni ciasta. Posypujemy śliwki cynamonem i cukrem. Następnie układamy na nich paski z ciasta, tworząc kratkę. Pieczemy 30 min w 180 stopniach Celsjusza.

Smacznego🙂

DSC08569

One thought on “Śliwkowe cudeńko, czyli tarta ze śliwkami

Skomentuj

