Czytadło cz.1

,,Coaching, czyli restauracja osobowości”

Macie Bennewicz 

Książka, która daje do myślenia, wywołuje uśmiech na twarzy i skłania do refleksji nad własnym życiem oraz postrzeganiem innych ludzi.

O coachingu napisano już wiele poradników, książek, kursów w postaci spisanych rad, dlaczego warto wybrać tę a nie inną, ponieważ ma coś, co ja osobiście uwielbiam zawiera przypowieści, opowiadania metaforyczne, które przekazują wiele prawd bez dosłownego odnoszenia się do problemów. Jeśli ktoś lubi bajki, czy legendy to książka dla niego. Dzięki tej bezpiecznej formie wiele z przedstawionych opowieści można odnieść do własnych decyzji, wyborów i poglądów. Jest czysta refleksja bez oceniania i negowania. Podobało mi się również przeplatanie teorii coachingowych na wiele życiowych tematów na zmianę z mailami klientów autora. Przez co książka była wielogłosowa, przedstawiała różne spojrzenia na kolejne fazy procesu coachingowego, można było czytając ją wczuć się w poszczególne osoby i utożsamiać z niektórymi problemami. Również dzięki temu można było dostrzec rafy, na jakie może wpaść niedoświadczony coach i co robić w takich sytuacjach.

Dla osób interesujących się coachingiem dodatkowym smaczkiem będzie to, że autor zamieszcza pod każdym rozdziałem w postaci pracy domowej zadania do samodzielnego wykonania. Jeśli chcemy, czytając możemy je wykonywać, przez co nie tylko przeczytamy kolejną książkę, ale zadbamy swój rozwój.

books2

Po przeczytaniu miałam wiele różnych myśli na temat swojego życia oraz postrzegania innych, utkwiła mi w pamięci opowieść i informacje o tym jak inaczej spostrzegamy te same fakty, sytuacje, jak bardzo każdy człowiek na Ziemi różni się od siebie. Niby mało odkrywcze, jednak po zrobieniu ćwiczenia z zawartością szuflady można być bardzo zaskoczonym.

Pozycja dobra też dla osób myślących o karierze coacha, wiele pożytecznych wskazówek jak prowadzić rozmowy, czego się wystrzegać oraz jak zachować granicę między coachingiem a psychoterapią, miedzy tym, co jest dobre dla mnie, a tym co jest dobre dla ciebie.

Zachęcam do zapoznania się z tą pozycją i samodzielnego wyrobienia sobie opinii. Ja miałam tą książkę na liście do przeczytania bardzo długo i nie żałuje, że w końcu się z nią zapoznałam.

Teraz pochłaniam drugi tom ,,Gry o tron”R.R. Martina, równocześnie ,,To” S.Kinga. W przyszłości na pewno podzielę się wrażeniami.

books

2 thoughts on “Czytadło cz.1

  1. Bardzo, bardzo lubię przedstawianie życiowych prawd w formie przypowieści – łatwiej biorę je do serca i zapamiętuję znacznie na dłużej; ponadto to także gotowa atrakcyjna forma do podzielenia się nią z kimś :).
    Czy to nowa książka? Nie wiem, czy mam szansę znaleźć ją w bibliotece, a chętnie bym przeczytała 🙂

    Lubię to

Skomentuj

